Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Återberättelse från möhippan!

Jag har ju fortfarande inte berättat om min möhippa, så nu ska jag försöka återberätta denna helt fantastiska dag...

Allt börjar med att jag och min fästman ska åka till Göteborg för att hämta min vigselring. Jag har lite på känn att något lurt är på gång men förstår inte hur det ska gå till. När jag senare förstår att vi inte ska stanna speciellt länge i Göteborg börjar det klarna, aha tänker jag, de kommer ta mig hemma!

När jag försöker hitta parkeringsplats ringer min kära vän Maria och börja babbla om en massa noter och hej å hå å jag lyssnar inte alls. Hon var i Falsetrbo (trodde jag).. vi parkerar bilen och går bort mot affären. Väl inne i affären får jag titta på min fantastiskt vackra ring och prova den. Sedan lämnar vi in våra förlovningsringar för putsning. När vi är på väg ut ur butiken hör jag plötsligt att Maria sjunger på "Du är allt", låten vi ska ha i kyrkan, men jag kopplar inte direkt. Vad i helskotta gör hon här? Jag tittar ut ur butiken och ser alla mina underbara vänner stå utanför. Chockad och som vanligt bölandes får jag ögonbindel för ögonen och får byta om, mitt inne på femmanhuset.

Sedan spatserade vi iväg och satte oss och åt lite pastasallad och drack champagne.
Jag hade en liten "låda" på magen föreställande en jukebox, så jaa... jag fick springa runt och sjunga för de som la i pengar och valde låt, det blev sommartider många gånger...

En stund och ett par låtar senare fick jag på ögonbildeln igen, inlurad på något kostigt ställe.. Det var dags för yoga, helt underbart var det, jag älskar verkligen denna form av träning, plus att det var oerhört skönt att koppla av en stund.
Efter Yogan fick jag på mig min utstyrsel.. Se bild längre ner, Jag var sååå fin!
Det sjöngs lite igen och sedan på med ögonbildeln och in på Makeup store där jag blev sminkad och de andra (utom två som tydligen inte tyckte det var värt att lägga pengar på smink) gjorde sig iordning inför kvällen.

Självklar blev det fler sånger och mer dricka och sedan bar det av mot hamnen. Vi gick ombord på M/S Trubaduren,
Åt underbar skaldjursbuffe och sedan blev det mer fest. Jag fick en mick i handen och texten till "Du är min man" i den andra och jaa, det var ju bara att sjunga för glatta livet. Kunde typ inte låten men det gick nog bra ändå.
Lite senare blev jag uppdragen på dansgolvet, satt på en stol och fick två killar som sjöng "Sexbomb" för mig. Ha ha ha, så roligt! Vi dansade som vildar allihopa och hade verkligen sjukt kul!
Där var det tänkt att kvällen skulle avslutas eftersom jag skulle resa till VM dagen efter men... nää jag hade andra planer. så en de av oss åkte till Halmstad och gick in på Mårtenssons och avslutade kvällen med ännu mer dans.

Vilka vänner man har! En helt superbt underbar dag!
tack tack tack tack!


Hela gänget samlade, ja nästan, Malin, syster och fotograf, tar ju kortet!


jag i min fina utstyrsel!


jag och Anna och min fina jukebox


jag sjunger "Du är min man" för någon stackare i publiken


Behövs det någon kommentar här?

Har säkert glömt massa detaljer, allt var så oerhört välplanerat... tex så hade alla tjejerna svarta klänningar och ett lila band någonstans på sig. ascoolt..

kan aldrig tacka er nog för denna underbara dag!
Massa pussar och kramar!







Sofie
08 August, kl. 08:27 | Blogg; http://prettywoman1.blogg.se/

Vad kul att vi gifter oss samma dag! 1 vecka och 1 dag kvar!!! :-D

Herreguuuud vad tiden har gått fort!



Vilken rolig Möhippa du oxå verkar ha haft! Man kan knappt beskriva känslan av att bli uppvaktat med en Möhippa förens man har upplevt det! Vilken känsla när ens vänner gör nåt sånt för en!

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback