Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Rökning, barn och graviditet



Jag har precis tittat på Unga mammor eller vad det nu heter på tv.. och där röker de hej vilt, mammor som röker i samma rum som sin gravida dotter och ännu värre mammor och pappor som röker i samma rum som sina små barn!!!

Få saker tycker jag är så hemska som att mammor röker, både de som har barn i magen och de som har barn utanför
Det irriterar mig så oerhört!
Visst, jag vet, det är inte alltid helt lätt att sluta röka, men när man bär på ett barn måste man sluta vara så självisk
Tänk på vad man utsätters sitt barn för.
Tänk att barnet blir nikotiknberoende i magen. Kan ni tänka er så hemskt?

Visst, kan man nu inte låta bli ciggen när man fött sitt barn kan man väl åtminstånde låta bli att röka i barnets närhet.
Rök när dina barn är lååångt ifrån dig!
jag minns såväl i somras när jag var ute och gick i "stan" Laholm.
jag ser en kvinna som sitter på sin balkong och röker, med barn i knät!!!!!¨
Hallå? Vart tappade hon hjärnan?

jag är kanske inte världens mest perfekta blivande mamma, men allvarligt talat..
RÖKA det tänker jag iaf inte göra, varken med barnet i eller utanför magen!!












Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback