Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Otacksamma jävlar och kass pyntning..



För er som ibland befinner er i Båstad och i Laholm, tänk inte ens på att jämföra dessa två städers julpyntning i form av ljus i träden i staden.
I Båstad kan jag berätta att man omsorgsfullt och stämningsfullt pyntat en massa träd, väldigt väldigt fint. ger härlig mysig julkänsla. I Laholm har man utanför systembolaget slängt i en julslinga i varje träd. Det ser helt patetiskt ut. Det ser lixom ut som om någon kört ovanifrån med helikopter och släppt ner dessa slingor som fastnat lite sådär i träden. FY SKÄMS LAHOLMS KOMMUN!

En anna sak att skämmas över är att vara otacksam!!!
Om just du hade fått en fin julbonus från företaget du jobbar på (vi snackar mer än 500 kr, dock är exakt summa oviktigt)
hade då inte du blivit väldigt tacksam och tackat chefen väldigt mycket för detta? Det kan jag lova att jag hade gjort, vare sig det handlat om tre eller fyrsiffrigt belopp. Jag tycker att en chef som delar ut en julbous ska tackas.. Är det inte viktigt? Att få veta att ens personal blir glad för det man ger dem?  Jag blir helt kall i kroppen när jag hör att ingen överhuvudtaget sagt ett endaste litet tack till chefen.

Oj vilket debbaterande inlägg det blev här, men jag var bara tvungen. Ibland kan man ju fundera på hur andra människor tänker.. Jag har för övrigt haft en bra dag. Men kören som avslutning. Lite knussel i halsen idag, men annars är det ehlt underbart att sjunga igen! För er som kan, missa för allt i värden inte vår julkonsert i Östra Karups kyrka den 21 december klockan 18.00. Man måste nästan gå på en julkonsert för att få julstämning, och få konserter är så underbara som de i kyrkan.
Nu ska jag sova. Sov sött alla ni underbara..







Jossan
11 November, kl. 23:59 | Blogg; http://releasefia.blogg.se/

hej gumman du får flytta till halmstad här har vi många ljus i träden puss

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback