Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Ensam...



Idag har älskling åkt till Holland utan mig... ush...
Han ska dit med jobbet och är hemma imorgonkväll igen, men jag är så van vid att alltid ha honom hemma så det känns så tråkigt när han inte är här..
Dock har jag och Annie bestämt att vi ska ha lite vinkväll... Har lagt kyckling i marinad som ska bli världens godaste gryta, även kallad nettans julmat, eftersom vi brukar äta den när vi firar jul hos pappa!

Den består bla av ingefära, vitlök, olja, soja, oystersås och sweetchili. Så låter man kycklingen ligga i denna marinad  helst över natten och sedan tillagar man det tillsammans, silar bort såsen och kokar upp den med grädde, servera med ris eller allra helst pressad potatis, men som den duktiga diabetiker jag är, eller iaf försöker bli och vara så äter jag det med hemmagjord blomkålspuré för att få i mig mindre kolhydrater... mums är det!

Ja och så blir det ju vin till det... Sååå nice. Börjar ju inte förrän halv 1 imorgon.
Idag börjar jag dock snart, ska ha handledning och det är såå oerhört kul och givande.



din fjantiga fru saknar dig redan älskling... =)







Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback