Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

En svag stank av räkor..


Jag har inte tagit mig ur soffan på hela dagen, har varit skönt och precis det jag behövde.. Nu har jag dock lite dåligt samvete för att jag inte har tagit mig en ridtur när solen väl tittade fram, men jag försöker att tänka på annat..

Älsklingen, min mästerkock skulle göra egen hemmgjord skaldjursfond här innan. kan ju vara bra att ha och det är tydligen sååå mycket godare, absolut inget jag tvivlar på. Men efter att han kokat skalresterna i typ 2 minuter låg jag i soffan och klöktes. det lukade ömsom ruttna räkor och ömsom bara vääldigt mycket räkor. jag fick flashbacks från strandhotellets räkaftnar och ännu värre, sísta sommaren på hotellet då nya ägaren tydligen lyckats glömma att tömma soptunnorna så de stod och fick gassande sol på sig (=väldigt mycket ruttna räkskal och minnen av en riktigt fruktansvärd stank..) det slutade med tvärdrag och att älskling slängde sin älskade fond. Tycker faktiskt lite synd om honom. Inte nog med det. Jag tyckte fortfarande huset stank av ruttna räkor så jag tillbringade tiden därefter sniffandes på en pappersbit med ajax på. Vilket såklart resulterade i huvudvärk. Som det kan gå. Nu väntar vi på att lövbiffen ska tina i sitt vattenbad så att jag slipper äta fick eller skaldjur ikväll!
Hoppas ni har en härlig kväll..






Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback