Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Jag kan fortfarande inte förstå


Om ungefär en månad är du här hos mig. Jag kan bara inte förstå det. Snart är jag inte längre gravid. Något som det just nu känns som om jag alltid varit. Snart är jag förälder. Snart är jag mamma. Jag måste erkänna att det är lite skrämmande. Kommer jag klara livet som mamma? Kommer vi att vara de föräldrar vi vill vara? Kommer vi att klara de krav som samhället och vår skatt ställer på oss.
När jag var liten var mamma och pappa som gudar, de visste och kunde allt. Varje fråga hade ett svar för dem och jag visste att min mamma och pappa var både bäst och vackrast i världen. Men jag vet ju inte så mycket, jag kommer inte ha svar på alla de frågor som skatten kommer ställa om några år. Kanske man växer in i denna roll, lär sig allt under tiden, eller i alla fall lär sig hitta på trovärdiga svar.

Men hur mycket jag än föreställer mig så kan jag inte förstå. Jag kan bara inte förstå att vi två snart har blivit tre. Att vi snart har en alldelels egen bebis, som bara är våran, som bara vi ska ta hand om. Jag undrar när det ska gå upp för mig.
Jag hoppas att det gör det snart, för jag vill, fråan allra första sekund, vara den absolut bästa mamman för min skatt..
Lilla vän, jag ska göra allty som står i min makt för att du ska få ett fantastiskt liv...






Anonym
04 April, kl. 12:10 | Blogg; http://malhinnilsson.blogg.se/

Hej hej!



Inte lång tid kvar nu =)

Hur känns det...



Kan lova dig att man växer in mer och mer för var dag som går och det är ingenting man inte svarar på, eller gör för sin lill skatt =)

Men visst är det svårt att förstå att den lill
krabaten där inne snart är utanför och man har fullt ansvar... Men det går bra, du - ni kommer bli jätte bra föräldrar =)

Lycka till ifall vi inte hörs innan mirklet kommer ut.



kram Malin

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback