Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

vad ger vi våra barn???

jag är ganska noga med vad jag stoppar i mig, eller jag är iaf väldigt medveten om vad jag bör och INTE bör stoppa i mig. Jag försöker leva som jag lär och Anna Skipper är min idol. Japp så är det. jag tycker även att det är viktigt att kolla över vad jag ger mitt barn. Mitt älskade hjärta som inte själv kan göra medvetna val. Kag försöker i möjligaste mån välja ekologisk mat till honom (HIPP är ett fantastiskt bra barnmatsmärke enligt mitt tycke) men det är svårt att hitta och finns tyvärr inte alltid så brett utbud. Det blir visserligen bättre hela tiden men jag önskar det kunde gå liiite fortare ibland.

Jag äter gärna godesjur med! Är denna ekologisk må tro?

Så till en annan sak. Babyprodukter. Oljor och krämer och sånt där. jag har tidigare ratat de allra vanligaste babyoljor, såsom barnängen, natusan m.fl. och iställer använt mig av weledas produkter. Där står innehållsförteckningen på svenska och man förstår vad det är som är i deras produkter. Men jag har faktskt använt natusans badolja, mest för att jag tycker att den luktar sååå himla gott. Men den senaste tiden har jag fått en massa utslag på händerna och underarmarna och först härrom dagen drog jag kopplingen till oljan. Herregud.. Vad är det vi utsätter våra barn för? Om inte min, visserligen känslig men ändå härdade hud klarar dessa produkter, hur bra är de då egentligen för våra små barn?

Får åka på jakt efter ny badolja imorgon, Weleda har en som heter relaxing bath.. Kanske kan hjälpa för bättre sömn. Eller börjar jag bli för desperat nu?






Amanda
12 December, kl. 21:41 | Blogg; http://justlovemyway.blogg.se/

Såg att den där lilla filuren har namnsdag idag så säg grattis till honom från mig! :) kram

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback