Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Godaste kakan



Vill gärna tipsa om en supergod kaka som jag bakar ibland..
Har precis bakat och väntar såå på att de ska svalna så att jag kan njuta av en.. eller två..
Receptet fick jag en gång för längesedan av min vän Jennica, men jag fick aldrig kakornas namn..
jag har iaf valt att kalla dem chokladkola-grottor!

Chokladkola-grottor

300 g margarin
3 dl socker
1 ägg

Röres ihop

3 dl havregryn
5 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver

Blandas med sockerröran
Forma degen till bollar som du lägger i foliemuffinsformar. Gör hål i mitten av bollen och tryck ned den i formen. Grädda i ca 10 minuter i 175 grader
Ta ut kakorna och tryck till hålen igen med en sked.

Fyllning:
2 msk kakao
6 msk grädde
1 msk mjöl
3 dl socker
150 g margarin

Koka upp och klicka sedan i dem i formarna.
Grädda 10-15 min i 175 grader.
Låt svalna och njuuuut!










Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback