Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Jag blir så sablarns förbannad!



Ibland undrar jag varför man går till läkaren. Hälften av gångerna får man ingen hjälp och ska man få det får man först skälla och gapa och bära sig åt.. Varför? Kan de inte bara ta en på allvar direkt? Utan att man ska behöva bli arg..
Varfje vecka pratar jag med min diabetesläkare, det är den enda kontakten vi har och har haft sedan jag blev gravid. Men det kan ju tänkas vara riktigt bra, vi pratar ju trots allt i telefon varje vecka.. OM det inte hade varit som att prata med en vägg. Jag pratar om hur det har varit och han antecknar och ställer ibland (varannan vecka) någon fråga. jag frågar hur jag ska göra eller varför blodsockret beter sig som det gör men jag får ABSOLUT ingen hjälp. Älskling fungerar mycket bättre som läkare och han har jävlar ingen toklång utbildning.

Idag ringde jag min husläkare då jag har så ont i svankotan att jag snart inte vet vad jag ska ta mig till.
Jag fick en tid i eftermiddag och åkte dit efter jobbet. Jaha, varför då? Varför betala pengar för absolut ingen hjälp?!!
Hon kunde ge mig rådet att röra på mig, men FÖR I HELVETE det är ju då jag får ont!!! Och om jag inte rör på mig får jag ont i ryggen. jävligt lyckad kombination va?? Jag kunde även få hjälp med en sittplatta av något slag men som sagt jag har inte problem när jag sitter eller ligger, problemet kommer när jag rör på mig...

Min stackars älskade vovvis sitter nedanför mig och piper, han vill ut på promenad. Och jag kan inte.
Jag är dessutom slut på tålamod, trött efter en dålig natts sömn och känner mig just nu lipfärdig!!!
Nu lägger jag mig i soffan och tror att jag stannar där tills på fredag, minst..







Anonym
02 February, kl. 18:52 | Blogg; http://malhinnilsson.blogg.se/

KAn ge dig tipset att inte gå till husläkaren med graviditets komplikationer. Konktata din barnmorska som sedan får boka in en tid till deras läkare. Han är oftast läkare på kvinnokliniken eller bb...

Lycka till, vet hur sablans ont det gör.

Fick själv foglossning i vecka 13

Maria
02 February, kl. 19:22 | Blogg; http://majalotta.blogg.se/

Tack malin!

Träffar en sån läkare en gång i månaden och nästa gång är om två veckor, hoppas bara jag står ut tills dess!

Malin
02 February, kl. 20:42 | Blogg; http://malhin.pointblogg.se

Ring annars och boka en tidigare tid, det finns bälte, värktabletter och sjukgymnastövningar som är väldigt effektiva.

Lycka till



Vet ni föresten vad det är för liten i magen?

Maria
02 February, kl. 11:04 | Blogg; http://majalotta.blogg.se/

Får se om jag står ut.. Idag är det lite bättre, men mer upp mot ryggen. Ska ut å gå med hunden och se vad som händer.

Vet inte vad det är för en filur som bor i magen. Ska på 5 ultraljud till så vi får väl se om vi tar reda på det eller ej.

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback