Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Att leva med en sjukdom som alla tro sig kunna behandla..



Jag lever med diabetes...
Jag lever med en sjukdom som nästan alla människor känner till
Jag lever med en sjukdom som många tro sig veta precis hur man ska behandla
 Jag är nog inte den enda diabetikern i världen som då och då får höra, men kan du äta socker??? (hallå, ni vet inte ett skit!!!) Dessutom kan man få många råd och det är ju kanske trevligt, tyvär är ofta folk av den mer anklagande sorten, typ det är inte så konstigt att ditt blodsocker krånglar så som du sköter det. Det är helt otroligt! jag vill INTE ha en massa pekpinnar från omvärlden, jag ber om den hjälp och de råd jag behöver och vill ha.
Jag har levt med diabetes i över 22 år. Borde inte jag veta bäst hur min diabetes ska behandlas? Dessutom är inte den ena människan med diabetes den andre lik.

Dessutom tror många att diabetes är lätt att leva med, tekniken har ju nått sååå långt!
Ja, det kanske är sant, men lätt är det inte för det.
Idag har jag bla fått avstå från att rida, just för att det har inte fungerat med motion idag.
Men det är ju bra för en diabetiker att röra på sig
Ja, visst när blodsockret ligger som det ska eller högre. Men en dag som idag har jag kunnat äta hela dagen, men blodsockret har inte gått upp för det, snarare tvärtom.

jag skriver inte detta för att folk ska tycka synd om mig. Jag skriver detta för att få ökad förståelse! och för att kanske, någongång i framtiden slippa dessa kommentarer!
Tack..








Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback