Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Vaccin eller inte vaccin???


Jag har ångest. Feteångest. Så mycket ångest att jag knappt kan sova om nätterna. Och det handlar och det förbannade vaccinet. Ska man vaccinera sig eller ska man det inte?

I pluskorgen: Man slipper kanske ligga med en helvtes massa hosta och feber. Man gör troligtvis samhället en tjänst. jag vill skydda lilleman. Dessutom är jag "riskgrupp" eftersom jag lever med diabetes.

I minuskorgen: det gör ont. Ont. jag hatar saker som gör ont, speciellt om det innefattar nålar. Och vem vet egentligen vad det kan ge för biverkningar på sikt?! Jag har ju fått förklarat för mig att min diabetes beror på en vaccinationsskada. vad får jag av denna vaccination? cancer? Nu har ju dessutom läkarna i Schweitz gått ut och förbjudit vaccinet för barn, gamla och gravida. Vad säger de svenska läkarna om ett halvår? Oj sorry, det var tydligen inte så bra?!

Är det egentligen så himlarns farligt det här med svininfluensan? Det tjatas om alla som ev kommer att dö och de som redan gjort det. men egentligen, Hur många dör varje år av ovaccinerbar influensa? Eller av lunginflammation? Eller av att köra bil? Är det hela inte bara lite väl uppjagat? den enda egentliga anledning jag ser att vaccinera mig är för min älskade sons skull? Men då måste jag ju egentligen se till att alla i hans närhet blir det. Åh... jobbigt. Kan inte bara en sjuksköterska komma hem och tvinga mig, så slipper jag ta beslutet?

Vaccin - ett läskigt hopkok???







Nils
11 November, kl. 09:31 | Blogg;

Marit, du ska absolut vaccinera dig även om du hatar sprutor!

Det här har vår professor i virologi (virus) sagt till oss att vi ska tänka:

"Jag gör det huvudsakligen inte för mig utan för att begränsa spridningen så andra inte skall smittas av mig och riskera att få en allvarlig influensa och kanske dö. Av samma orsak skall man stanna hemma om man är sjuk. Till sist; om denna influensatyp ytterliggare förändrar sig via rekombination eller mutationer så kanske ett än värre virus uppstår. Ju fler som har en barriär (vaccinerar sig) mot virusspridning desto svårare blir det för viruset att genomgå en förändring till kanske ngt farligare."

Så gör det! Ni har iaf vaccin, vi i sthlm som har kontakt med patienter dagligen har hört noll om vaccinering... Jag längtar till landet där det händer grejer fort=)!

Puss mitt hjärta



Liselotte
11 November, kl. 13:37 | Blogg;

Hej! Förstår dej fullt! Jag e i riskgruppen mä,velade hit och dit,pga att det e så dåligt med info. om vaccinet:testningen av vaccinet o.s.v.Jag avvaktade en vecka,jag e den som hatar sprutor,men jag bara åkte upp förra veckan och satte mej,då hade jag bestämt mej! Det gick bra och det gjorde inte så ont, nu e det gjort.Blev ej dålig av den heller.Däremot vet jag andra som e förkylda med feber,hosta och snuva,som e vaccinerade,man får väl anna skit ändå. Du bestämmer säkert rätt ändå! Ha det bra! Liselotte

Amanda
11 November, kl. 17:51 | Blogg; http://justlovemyway.blogg.se/

Jag behöver hjäälp!

Kan du något recept med kyckling? kolla mig blogg och hjälp mig som en trogen lagkamrat! :D

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback