Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Jag längtar...


Just nu längtar jag såå tills lilleman bestämmer sig för att sova bättre om nätterna. Jag vet att det kommer, någongång, men just nu känns det som om viu alltid kommer att ha det såhär. Inatt har jan sovit mellan 2-3 timmar åt gången. Ok ändå, om man jämför med hur han sov för ett par dagar sedan. En natt att glömma.
Men ändå. Tänk att få sova 8 timmar i sträck. Händer det någonsin mig igen? Troligtvis. Och det är till den sagen jag längtar så.

Dessutom är han inte så glad för mat, försöker med det mesta. Men han tittar bara på annat håll och när jag väl får honom att koncentrera sig på väg vägrar han öppna munnen. Provade med lite fruktmos idag men inte heller det verkade vara någon hit. Förhoppningsvis släpper det såsmåningom. Någon som har bra tips annars?
men det känns faktiskt som det går framåt med flaskan, eller nja... har lagt ner flaskan och försöker ge honom med pipmuggen. Han sugen febrilt och tuggar, men spottar ut det mesta som han får i munnen. Dock tror jag att om han är hungrig så sväljer han nog en del. Kan alltid hoppas.

Nu ska jag klä på mig och när liten vaknar ska vi bege oss till maxi för att handla lite mat!







Jenny
10 October, kl. 19:35 | Blogg; http://jennysabina.blogspot.com

Jag känner igen mig så väldigt mycket. Ellen VAR oxå vaken ofta på nätterna. Kunde amma henne upp till 5 gånger per natt och jag var slut som artist ofta men efter jag slutat amma och hon ÄNTLIGEN tog flaskan så sover hon hela nätter utan mat (förutom ibland vaknar till och jag få ge snuttis).



Men jag tror att allt förändras när man slutar amma eller börjar ge dem välling för då blir de mättare. Sen tror jag Ellen även sover bättre nu när hon har sin snuttis (hon älskar otroligt mkt) för innan var mina bröst hennes snuttis :)



Ang ta flaska/mat så är mitt råd att börja med pipmugg som du gjorde och sen stressa inte det kommer. Jag stressade otroligt mkt över det och nu tar hon flaska och äter mat som hon aldrig gjort annat. Jag vet inte vad du har för flaska men jag testade JÄTTEMÅNGA köpte dyra saker men inget hjälpte men sen köpte jag MAM som de har på apotekte och tror även de finns på tex Maxi och de är verkligen kanon och kostar inte så mkt.



Glöm inte tiden går så fort och snart är allt ett svagt minne! Nu i efter hand ångrar jag mig så att jag stressade över att det BARA var jag som kunde mata henne eftersom hon bara tog bröstet men vad gör det snart är det stora och gå på dagis och då kommer vi längta grymt mkt till den tiden när man satt och ammade dem :) Ta vara på tiden! Massor av kramar Jenny

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback