Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Höst

Oj, vilka höstvindar det viner idag. Jag och Spike var ute på en kort promenad i morse och jag trodde nästan han skulle flyga iväg. Vart tog egentligen den långa härliga sommaren, som jag nyss hade framför mig, vägen?
Fast jag längtar lite till höstrusket, till mustiga grytor, levande ljus, en riktigt romantisk film, ett riktigt gott glas rött.. nä.. vänta nu, det får vi lov att låta bli. Men värmande chaite är inte illa det heller. Eller varm blåbärssoppa med glass (fast jag äter det med grädde för då blir det mindre socker) Idag lutar det åt ett besök på simhallen. Min lilla guldfisk älskar ju att bada och vi har inte varit där sen i maj.

Nu ska jag dock passa på och lägga mig jämte min sovande skatt och snusa honom i nacken. Åh, underbaraste du!
Låga blodsocker om nätterna stör nattsömnen och jag blir om möjligt ÄNNU tröttare än vad jag redan är. Så jag skäms inte eller får inte dåligt samvete för att jag tar en powernap mitt på dagen om tillfälle ges!


Liten badpojke på stranden för några veckor sedan.






Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback