Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Barnmorskan, plugg och bio

Ja, precis som överskriften säger, detta har varit min dag.
Blev så glad i fömiddags hos barnmorskan, hade bara gått upp 0.3 kilo på två veckor. Sammanlagt plus 5 kilo på 25 veckor, hade varit fint om det kunde stanna runt plus 10 kilo! *önsketänkande* Jag bad henne jämföra min nuvarande vikt med min vikt i samma vecka unde förra graviditeten och jag väger nästan 7 kilo mindre denna gång!! Så gött!! Och förra gången var jag hysteiskt nyttig och motioneade som aldrig förr, denna gång är jag varken jättenyttig eller superaktiv. Min grej är uppenbarligen att vara sådä svensk, lagom alltså. Vid denna tidpunkt förra gången hade jag dessutom ett större symfus/fundus mått, så förhoppningsvis blir jag inte lika stooor och det gläder mig oerhört!

I kväll har vi varit på bio, skönt att få komma iväg en liten sväng bara jag och älskling, vi såg Hämnden, en riktigt bra film tyckte vi. I övrigt är det mest plugg som gäller i min vardag. Imorgon är det dags för slutprov i småföretagande. Ska förresten skriva en rapport och till rapporten göra intervjuer/enkäter. Någon som har något intressant ämne/bra frågeställning? Jag ä helt tom i skallen när det kommer till det, bukar vara tvärtom, så jag skyller på tidspressen.

Sjukt suddig bild på rund mage... Benji har pajat min kamera med självutlösning, eller pajat och pajat, gjort något knasigt med den och nu måste jag lämna in den... busunge! Därför halvtaskig bild, men ändå.. Har gått in i vecka 26 nu, det rullar framåt!





tilda
11 November, kl. 08:51 | Blogg; http://hantverksgatan.blogg.se/

han har inte kommit åt ratten för dioptriinställning???, nu vet jag ju inte vad du har för en kamera men vid det lilla fönstret brukar det sitta en ratt men ett plus o minus. Det har nämligen hänt mig en gång att bilden blev så suddig o jag var förtvivlad till jag kom på att den lille ratten fanns.

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback