Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Vad i hel...!!!

För några veckor sedan beslöt jag mig för att plugga och få ordning på mitt gymnasiebetyg. När jag gick sista året på gymnasiet hände en del saker i livet som gjorde att jag inte riktigt hade motivationen att plugga ordentligt. Detta ledde till att jag strök ett par kurser och då bara fick ett samlat betygsdokument. Jag har, trots detta, läst till fritidsledare och kom dessutom in i Eslöv där det är en tuff konkurrens om platserna. Tänkte att allt är väl frid och fröjd ändå. Men icke. Man måste ju ha ett slutbetyg för att kunna läsa på högskola (visst det finns vissa andra vägar att gå men att ha ett slutbetyg väger ändå tungt!)

Jag kontaktade Lärcentrum i Laholm och kom där i kontakt med en helt underbar människa som hjälpt mig. Det är nämligen så, fick jag reda på, att tiden för att läsa upp betygen har gått ut (detta kan jag med säkerhet LOVA att jag inte fått någon som helst information av tidigare) men att jag troligtvis skulle få läsa ändå. Det har varit MÅNGA turer fram och tillbaka och många samtal och möten med syon.. Tills i förrgår då hon ringde och sa at jag blivit beviljad att studera!!! Så glad och så lättad jag blev. Tills idag då rektorn ringde och ville ha ett möte med mig och sa att jag inte är beviljad någonting. Jag blir helt komplett jävla vansinnig! Ska man behöva göra som vissa tidigare gjort i den här kommunen och hota med ATT TA LIVET AV SIG (!!!!!) för att komma in på det programmet man vill. Varför ska man bara inte kunna få göra rätt för sig. Nä, men snälla ge mig sos-bidrag istället för resten av livet! Så gör ju alla andra misslyckade!!!!

Och nej, jag är inte arg, jag är fullkomligt vansinnig!!!!





Jenny
09 September, kl. 06:33 | Blogg; http://jennysabina.blogspot.com

Jag förstår att du är förbannad. Tycker det är helt sjuk att man inte får läsa upp sina betyg längre. Jag själv tänkte jag skulle göra det i våras men ICKE... Så det jag fick göra vad att läsa ämnen som jag inte hade för att få en behörighet till den utbildningen jag vill gå. Men då är det ju inte säkert jag kommer in eftersom jag inte får höja mina betyg så jag får hoppas att jag kan få bra på högskoleprovet istället.. Suck... Hoppas verkligen du kommer få plugga... Vad tänkte du plugga till sen?? Hoppas du och familjen och den lilla magen mår bra. Kramar

Din bror
09 September, kl. 08:15 | Blogg;

VA!!!!! Helt jävla sjukt. Idioter som bestämmer...

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback