Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Knasig läkare

Blodtrycket var dagen till ära lite lägre (136/86) och allt annat såg bra ut och vi blev återigen hemskickade vilket jag hade hoppats eftersom andreas tagit in en ersättare på jobbet och skulle kunna vara hemma med mig en hel kväll och bara mysa, men så självklart blir en av servitriserna sjuka och ingen annan kan ställa upp så nu är han på jobbet iaf och jag är bara lite irriterad, ledsen och bitter.

Det var tydligen bara jourläkare inne på förlossningen idag och läkaren som vi träffade för att få reda på om jag skulle stanna eller åka hem var allt annat än kunnig. Först och främst talade han mycket dålig svenska. Han jiddrade på om att ctg såg bra ut men att jag hade lite glukos i urinen. Han undrar om jag tar insulin och jag berättar att jag har pump. Han fortsätter med att fråga om jag då vet hur mycket insulin jag ska ta för att sänka, till saken hör att jag tog urinprovet tidigt imorse och vid tillfället jag träffade läkaren hade jag fint blodsocker och behövde inget insulin.

Andreas ställer sen en fråga som vi får ett oerhört luddigt och konstigt svar på, han kan inte alls ha förstått vad vi menat.. Så, ja det känndes mycket skönt att bli hemskickad, tänk att få stöta på en sån inne på förlossningssalen. HJÄLP! Nä, är nöjd med att åka hem och in igen på måndag då de förhoppningsvis har de kunniga läkare inne som de brukar...

Bjuder på en bild på gårdagens fika...



Den konstigt formade negerbullen fixade benjamin alldeles själv, inte helt illa. Och smarrigt var det. Men min nyttiga pluttunge åt såklart bara frukt medan jag och mamma frossade i det onyttiga!





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback