Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

We love presents!

Jag älskar att få presenter, det behöver inte vara något stort eller dyrt utan det är själva grejen med att någon tänkt på en som är det underbara i det hela. Jag minns för snart 10 år sedan, när jag och Annie "bodde" i Göteborg och jag satt på bussen med en bukett blommor i handen. Jag småpratar lite med en tant som sitter brevid mig som undrar om jag ska på kalas. jag berättar då att jag ska ta bussen till min kompis jobb för att ge henne lite blommor, varpå tanten frågar om hon fyller år eller om det är något annat särskilt? Jag svarar att jag bara vill ge henne en bukett blommor för att hon är en underbar vän. Tanten tar min hand och tittar mig djupt i ögonen och säger- vilken undebar gest, vilken underbar tanke. Ta med dig den genom hela livet..
Och visst är det underbart när någon ger dig något utan att det är din födelsedag eller liknande. Som sagt det behöver inte vara något dyrt eller mycket, en påse godis, en tidning eller precis vad som helst..

Vi har fått så många fina presenter till lilla sessan, hon blir en riktigt färgklick i vårt hem med allt rosa i hennes garderob. Ett tips till er som ska besöka en familj med en nyfödd, tänk på eventuella syskon. Benjamin blir överlycklig när även han får ett paket och man slipper en del av den avundsjuka som kan komma mellan syskon.. Inte heller det behöver vara mycket, igår fick Benjamin ett litet pussel men det kan lika gärna vara ett paket russin, en apelsin, en pixibok eller vad som, det är tanken som räknas och att syskonet får uppmärksamhet med..


fin presentpåse från kusinerna nikki och alexandra

förra veckan fick Li en present med posten, va lycklig man blir över att hitta ett litet paket i brevlådan. Att paketet sedan kom från någon så oväntad som en "kollega" gjorde mig helt tårögd. Tack Helena och hela familjen Jardelid!





Trondnathalie
12 December, kl. 10:15 | Blogg; http://trondnathalie.blogfuture.com

Very good, I was so suprised when I came upon this site. I would love to find a chat for installers to help and give opinions and compare prices in differant areas Thank you and keep up the good work

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback