Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Jag har hamnat fel!!!

Igår insåg jag att jag hamnat lite fel här i livet, jag är ju inte född för att bo i en villa och helt utan djur dessutom!! Jag ska ju bo på lannet, ha några djur som jag kan ta hand om, en liten häst som benjamin och Li kan glädjas av, en härlig hund och några (vedervärdiga) stallkatter. En plats där jag kan njuta av vad livet har att erbjuda istället för att grubbla mig sönder och samman i min villa..

Igår var vi nämligen på besök på en stor bondgård med mjölkkor. Nä just kor vill jag inte ha, men de får gärna bo granne med mig så att jag kan få lugn av deras fridfulla betande. På gården fanns såklart några katter och två hundar. Och i en hage närmast huset betade tre hästar. Dottern i familjen körde häst och vagn för alla barnen och vädret var sådär perfekt!

Vi tittade på tjurar, kvigor, mjölkkor och ursöta kalvar som sög på våra fingrar. Så underbart! Så fridfullt och härligt. Jag är dock medveten om allt arbete som ligger bakom, alla tråkiga dagar, alla dagar man måste jobba trots kräksjuka och 39 graders feber. Nä, jag vill inte ha en gigantisk gård med mjölkkor och
stallar och hagar. Men kanske ett hus på landet, två hästar, en hund, en eller två kattaskrällen, och varför inte några får?

Jag hoppas att rätt ställe dyker upp för oss en dag, men i väntan på det ska jag ha en hund. Den negativa mannen får säga vad han vill. Ett hem är inte ett em
utan en hund!






malhin
05 May, kl. 13:22 | Blogg;

Harni inte boss kvar, tror gan hette så?

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback