Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Sofia


Sitter på flyget hem från Sofia, Bulgarien. Här har jag gjort min andra show med delar ur arrival.
Jag sitter på ett skakigt, litet plan, bara en liiiten bit över bergstopparna och är skiträdd. Trots sobril. Och räddningsdroppar. Om en knapp halvtimme ska vi landa i München och jag ser fram emot att komma ner på marken ;) framförallt ser jag fram emot att komma hem till barnen. Längtar så efter dem..


Tillbaka till de dagar som precis varit. Ett företag hade fest för sina närmsta 400. Köpte in fem band som skulle underhålla under kvällen och gav alla mat som hette duga! 
Vår show gick bra, kände mig säkrare än sist och Medhörningen var mycket bättre. Innan showen bjöds vi på typisk bulgarisk mat och likaså efter. Gott och mycket annorlunda. Japansk mat åt vi med. Valde en supergod lotussallad med mycket sesamsmak och en biff teriaki. Fantastiskt gott! 


Andreas bondade med organisatörens man (svensk f.d. Officer) och hade druckit en "lagom" dos whisky när showen var klar. Festandet varade sedan till 4 på morgonen. Trött, tröttare, Maria! 

Sen bytte vi hotell, från ett lyxhotell till ett annat, mer i centrum av staden. Vi tog en runda på stan, vilade en stund och åkte på kvällen till rekommenderad restaurang med typisk bulgarisk mat. Mycket gott och spännande! 
Dagen efter, Andreas födelsedag, gick vi en tur på stan, kollade in den gigantiska katedralen, pillade på gamla saker på en marknad ( vilka vi sedan upptäckte hade nazistmboler, läskigt) besökte mall of Sofia, Sofias största och bästa shoppingcenter. Åt kfc tills vi kräktes, frosen yoghurt och misslyckades med shoppingen. Åkte sjukt dyr taxi tillbaka till hotellet (50kr!!!!) tog ett par drinkar i hotellbaren, vilade lite, kollade dagens demonstration och åt trerätters på en restaurang vid namn Ego! Såå gott! 
Träffade tre amerikanska militärer som bjöd på alla våra drinkar och hotellet bjöd på tårta! Vilken dag! 
Utsikt från hotellet


Typisk bulgarisk restaurant 
Skål!

Inför födelsedagsmiddag 

Älskling!
Tonfisk, mums!

Jag började skriva detta inlägg på flyget. Nu ligger jag i sängen, har pussat och kramat våra älskade barn och nu, nu ska jag sova som en stock!!!





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback