Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

superman?

Läste Blondinbellas blogg förundrades över detta:

"Jag skulle vilja ägna ett helt inlägg åt hur fantastisk han har varit mot mig under hela graviditeten. Odd har kommit med frukost på sängen nästan alla dagar (!), när hormonerna har tokat till sig och jag varit ledsen/arg kommer han med små presenter, han har haft världens tålamod och aldrig blivit irriterad på mig (trots att jag varit pain in the ass i bland). Varje dag får jag komplimanger över min kropp och hur duktig jag är. Han har hjälpt mig måla tånaglarna när jag inte nått ner och övat på andning med mig varje dag de sista veckorna. Dessutom är det Odd som köpt alla G:s första gosedjur och fixat och förberett allt hemma. Han har vikt varenda litet plagg, förberett varenda liten kräm som behövs till skötbordet. Odd är redan en superpappa."

Oj, finns det sådana?
För tio år sedan hade jag tyckt att det var överdrivet och löjligt, men tänk så fort man förändras. Hade blivit överlycklig av frukost på sängen och små paket då och då. Så länge lagar jag min egen frukost och shoppar små paket som jag inte slår in... till mig själv alltså, fast jag ska nog börja slå in dem. Med perfekta sidenrosetter.
När jag tänker på det ska jag nog börja köpa presenter till mig själv på rutin, slå in dem och välja ett någon dag då jag känner att jag behöver det, eller bara vill ha något. Då kanske man till och med har glömt vad man köper och så blir det en överraskning på riktigt. I paketen ska det ligga små lyxiga tvålar, bodylotions, nagellack, ljuslyktor, böcker, glittrande smycken, fina strumpor, vackra underkläder, lyxig choklad, väldoftande handcreme, osv...

Och köpa blommor och skicka hem dem till mig, eller ännu bättre få dem till jobbet ( som jag inte har, skolan blir ju bara pinsamt att skicka blommor till...) kanske beställa dem till mitt hotellrum när jag ska iväg och jobba i utlandet.

ja, har man inte romantik i vardagen så får man ju fixa det!






Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback