Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Spännande framtid

Det är ganska intressant, det här med livet. För ett år sedan gick jag och mådde skit och trodde att livet aldrig skulle ta en vändning. Det kändes som om jag kunde förutspå hur resten av mitt liv skulle se ut, att ingenting oväntat någonsin skulle hända, förutom otrevliga saker. Livet kändes grått, smått ointressant, trist och förutsägbart.
 
Inte kunde jag då ana att jag idag, ungefär exakt ett år senare, skulle stå inför en massa nya äventyr. Jag hade inte en tanke på att sätta mig i tre år på högskolan, ett år eller två på sin höjd. Inte heller kunde jag förstå att börja läsa skulle göra att jag kände mig mer levande än på länge, tänk att kunskap är så roligt och intressant. Så livgivande. 
 
Att jag sedan skulle få chansen att åka till andra sidan jordklotet för att göra en Abba-show och att jobben med dem skulle fortsätta trilla in, i den takt att jag dessutom måste tacka nej för att jag inte hinner med allt. Det är helt sjukt och ibland måste jag nypa mig i armen för att förstå att jag faktiskt får vara med om detta. Att få jobba med musik är en dröm som jag för länge sen vaknat upp ur! Och då helt plötsligt! 
 
I december ska jag till Sofia, Bulgarien för ett gig. Idag bokade jag en biljett till Andreas och bad att få boka min hemresa några dagar senare. Så om mindre än två månader ska vi ha en härlig helg i en spännande huvudstad. Bara vi två!!
I Prag för 6 år sedan...
 
 





Anonym
10 October, kl. 14:11 | Blogg;

åh en sån period har jag nu. inget är kul. allt är samma varje dag, framtiden ser inte särskilt ljus ut.
man är ju glad att man har sina barn och så, men utöver det är det inte mkt glädje i livet.
Kul att det vänt för dig, kanske det gör för mig också snart kan man ju hoppas ;)

kram från Sanna

Svar: Ibland kommer förändringar till en och ibland måste man komma till förändringen! Hoppas det vänder för dig med snart!
Maria

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback