Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Typ reseblogg - Resorna vi gjorde 2015

Detta med att ha en blogg... Jag fullkomligt ÄLSKAR att titta tillbaka på tiden som gravid, med nyfödd bebis och de första åren med våra underbara ungar. Jag fullkomligt ogillar, när jag tänker på det, att jag aldrig bloggar längre...
Får se hur det blir med bloggandet i framtiden. Just nu kan jag inget lova. 
MEN, resebloggar lockar mig enormt och därför tänker jag nu göra ett inkägg om de resor vi gjorde 2015 :)
 
First, FLORIDA!!!!!!!
Fast här finns ju redan en massa inlägg kring detta, Men en liten summering blir det. 
Vi reste till Florida (Köpenhamn - Miami) i februari. VI = Familjen (ja, alltså jag, min man och Benjamin, då 5.5 år och Li som fyllde 4 på resan) Dessutom var min kära system Malin med oss :)
Vi hyrde bil (hysteriskt hemskt lång väntan på flygplatsen - note to self: hyr dyrare bil med bättre service och kortare köer!!) och körde direkt från Miami till Orlando. Hualigen -. det gör jag aldrig om igen! Livsfarligt att köra när man är så trött. I Orlando bodde vi sedan 6 nätter på Calypso Cay. Bra ställe, med jättestor lägenhet, bra pooler och hemsk frukost, he he.
Vi besökte Disney World och i övrigt bara mindre attractions, vi var jetlaggade och trötta!
Sen förflyttade vi oss söderut mot Hollywood - mellan Miami och Fort Lauderdale. Bodde inte nära beachen dock, litet minus. Besökte Miami zoo, Miami beach, Key Largo, swapshopen i Fort Lauderdale (ska vara världens största...) och njöt av sol och bad.  
 
Norra Miami
 
 
 
Key Largo
 
I juni tog vi ett par dagar i Tyskland. 2 nätter på IFA Fehmarn, bad på Weisserhäussenstrand och sedan en sväng mot Bremen och Verden, besökte Magic Park, ser betydligt finare ut på bilderna än i verkligheten, men var ett kul ställe som barnen verkligen gillade. Kollade voltige och  bodde i Bad Falingsbostel  och åt middag på Utspann (bästa med hela resan tror jag ;) ) Bad Falingsbostel var ljuvligt och atmosfären på restaurangen, vi satt i trädgården, var underbar!
Magic Park
 
Burg har mer att erbjuda än Calles å andra spritshoper. En underbar liten stadskärna :)
 
I början på augusti tog vi en tripp till Öland och Eriksöre camping. Vi hyrde stuga tillsammans med en annan familj och ytterligare två familjer bodde i husvagnar. En ljuvlig kortvecka där vi mest bara hade det gött, fick perfekt väder, besök på Borgholms slottsruin med guidad barntur, Sollidens vackra trädgårdar samt även Ölands djurpark och leva campingliv ;)
 
Vackraste stranden på Öland - Köpingsvik (har dock inte besökt så många men den är ljuvlig)
 
 
Ja, jädrarns vad vi har rest. I september tog vi även en sväng till Mallis( sön-fre). Hälsade på och bodde hos min gamla kollega Michelle i Alcudia. Tillbringade en natt i Palma också, åh denna stad!!!
 
Old Alcudia 
Göttehänh på beachen i Alcudia
Fantastisk vy från hotellet i Palma
Utanför la Seu, Palmas katedral.
 
Är såååå inte klar med Mallis, inte på långa vägar. Det finns så mycket jag vill se och göra. Fast mest av allt vill jag bara vara där, hänga på stranden, ta en goood kopp kaffe på en uteservering i Palma, smyga runt i de underbara gränderna, äta tapas på en livlig bar, köra upp i bergen för att förbanna sig över alla galna cyklister och bilförare, njuta av vyerna, öva på spanskan och bara leva!!!!
När flyttar vi älskling????
 
Vilket reseår vi hade. Och 2016 lär inte bli sämre. OM en vecka drar vi mot sol, bad, god mat och intressant kultur. Och sen hoppas jag på en tur till Barcelona i juni (måste ju fira examen på nåt sätt ;) ) och än lever förhoppningen om en vinterresa/skidsemester över nyår. 
Återkommer strax med nästa veckas planer!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback