Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Barcelona 2017

Barcelona alltså, en av mina absoluta favvostäder (den andra är Palma). 
I april 2017 åkte vi dit, jag och Andreas, efter många års längtande tillbaka. Jag var där 2003 sist...
 
 
PLace Reial, en favorit trots att det är en "turistfälla", men jag älskar blandningen av lugn och myller. Underhållning av sångerskor och akrobater, glo på folk, dricka något gott och njuta av solen.
 
 
 
Å dessa trånga små gränder i Barri Gothic <3
 Inte alla vet att Barcelona har sin egen triumfbåge, Arc de Tromph 
Utanför palau de la musica catalana
Lycklig på en gata i områden Gracia
Ett gammalt favvohak besöktes igen, en liten bar/restaurang vid torget Placa Universidad. Detta måste vara världens bästa Sangria 
Öde men ljuvlig strand vid Port Olimpic
 
Vad blir det för mat?
Ytterligare en turistfälla jag älskar.... La Boqueria, matmarknadernas matmarknad 
Vid Placa Catalunya
Vackra portar och dörrar i området Eixample
Och såklart, ett besök till Segrada Familia
 
 
 
Mat i m'ngd hör Barcelona till. Och det kan vara svårt att hitta guldkornen. Jag hade letat tips via bloggar och resesighter och hittade denna pärla! Tapeo som ligger i området el Born. Fantastisk mat!
Chokladmousse med olivolja och flingsalt, say no more... (men det vattnas i munnen när jag tänker på det)
 
Spanskt, mysigt och ljuvligt på Tapeo 
Makalöst goda sallader fanns det gott om. Här vid Placa del Nord
Fylld bläckfisk på Tapeo
 
 
Barcelona gav oss massor men vi missade mer. Tur man kan åka dit igen.
Vi bodde i området El Born på ett hotell vid namn Santa Marta. Perfekt location, området El Born är fantastiskt..
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback