Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Videvisan..

Jag sjunger ofta videvisan för benjamin när han ska somna och har i flera veckor irriterat mig på att jag inte kan andra versen. Idag kom jag äntligen ihåg att söka upp den på internet så att jag skulle kunna sjunga hela, men jag får nog träna lite för jag minns bara halva versen. Sjukt vacker by the way...
Sov, du lilla videung, än så är det vinter.
Än så sova björk och ljung, ros och hyacinter.
Än så är det långt till vår, innan rönn i blomma står.
Sov du lilla vide, än så är det vinter.

Solskensöga ser på dig, solskensfamn dig vaggar.
Snart blir grönt på skogens stig, och var blomma flaggar.
Än en liten solskensbön, vide liten blir så grön.
Solskensöga ser dig, solskensfamn dig vaggar.

Nu ska jag ta en kvällspromenad med Spike, älskling kom hem tidigare från jobbet
 och sätter nu ihop möblerna som vi köpte på IKEA idag, blir sååå fint i källaren!

sovande älskling...






Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback