Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Uppsägning



Igår sade jag upp mig från mitt ena jobb, väldigt skönt och väldigt vemodigt..
Jag har sedan den första april haft två 50%-jobb, båda är eftermiddagsjobb och behöver mig på ungefär samma tider. Inte nog med det, det är ca 3,5 mil emellan dem, det ena ligger 2 kilometer hemifrån och det andra ca 3.5 mil. Mitt vikariat på det som ligger långt hemifrån gick ut nu den 16 juni och ett nytt kontrakt skulle skrivas på snart med början i augusti.
Men jag kan bara säga att det går inte riktigt ihop sig och man mår inte riktigt bra.
Så valet var lätt men ändå väldigt jobbigt, har helt underbara kollegor som jag nu kommer sakna oerhört.
Dock trivs jag bättre på det arbete jag behöll och chanserna för mer tid i framtiden är här godare. Så till hösten får jag hanka mig fram på 50%, tills jag hittar något annat eller något att ha upptill.
Ledsamt är det i vilket fall och imorgon ska jag iväg med personalen på mitt numera föredetta jobb, vi ska till Bakken och jag hoppas på en underbar dag...







Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback