Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

post operation

Operationen gick bra. Blev dock tokig då de sa att jag skulle få en tidig tid men så icke blev fallet. Var på sjukhuset 7.45 och fick börja med ultraljud för att de skulle markera ut vart den satt eftersom den inte gick att känna med handen. Sen fick jag operations tid klockan 11, jo då, tack för den! Där fick jag släpa omkring i snygga operationskläder och frös som en tok.. Fick senare en jädrans massa piller (panodil, typ voltaren, morfin och nåt mot illamående) blev ganska däst...
 
POsitivt nog fick jag in på op strax innan halv elva. Allt löpte på fint tills jag skulle få "sömnmedlet" i armen, herre min je så ont det gjorde. Långt värre än föda barn smärta. Aj aj aj. Jag skrek som en stucken gris kan jag lova. Mycket konstigt tänkte jag också, de två gånger jag opererats tidigare har jag inte känt av någonting sånt alls... Sen skrek jag lite till och somnade. Kul upplevelse, Tack för den!
 
Operationen skulle ta runt en timme och jag vaknade sedan vid ett ungefär. Man är ju sååå härligt trött efter en op. Jag slumrade av och till och kunde verkligen inte hålla uppe ögonen men hörde allt alla sa runt omkring mig. Vid två var jag tillräckligt vaken och på hugget så jag fick åka hem. Mådde sjukt illa på hemvägen, fick sitta med öppet fönster för att kylas ner å få luft. Ändå åkte jag glatt inom Max och köpte en mumsig low carb burgare och morötter som smakade ljuvligt. sen slumrade jag på vägen hem, gick raka vägen in i sängen och sov lite till. 
 
Under kvällen mådde jag förhållandevis bra, fruktansvärt äcklig smak i munnen och amen var halvt bortdomnad. Smaken är kvar idag men armen känns något bättre. Och ont har jag knappt... Tack och lov. Känns lite svullet och något ömt men inte värre...
 
Nu ska vi snart till öppna förskolan med barnen, sen ska mannen ut å fiska och ikväll blir det grillat, det har utlovats tonfisk, yummie!!!!! så här snygg var jag igår btw ;)
 
 
Hoppas du får en fin fredag!





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback