Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Utmaning, rädsla och föreläsning

Igår fick jag en jobbförfrågan. En jobbförfrågan som jag kommer ångra i hela mitt liv om jag tackar nej till. Jag måste ta den här chansen, det kommer bli tufft, jobbigt och oerhört roligt och lärorikt. Tror jag. Innan kan man aldrig veta. I sex veckor ska jag pendla till Helsingfors, ons-lör. Med flyg. Har jag plötsligt glömt att jag är löjligt flygrädd??? Nä jag har ju inte det, men jag måste utmana mig själv. En flygrädsla kan ju inte stoppa mig från att göra det jag trodde jag slutat drömma om.
 
Jag har inte tackat ja än, det måste jag göra senast imorgon. Men vad tvekar jag om? Tiden med familjen? Flygningarna? Skolan? Tiden med familjen blir mindre, javisst.. Men jag kommer hem varje lördag förmiddag med massor av längtan efter de små. Och mannen. Flygningarna skrämmer mig, men jag vägrar låta mig hindras av det! Skolan är en annan grej. Jag kommer förmodligen släpa efter med en tenta, men resten borde jag klara. Jag kan ju vara i skolan mån och tis och jag får väl se till att plugga från Helsingfors, jag ska ju mestadels jobba på kvällen..
Ändå är valet inte helt enkelt. Fast det borde vara det. Samvetet säger ifrån. Samtidigt är egot helt i eld och lågor, jag har backat tillbaka från ALLT det jag velat göra sen Andreas köpte krogen. ALLT jag gör idag gör jag i mindre skala än jag skulle önska. Samt att jag fått välja jobb som passar i hans schema. Därför tycker jag att det är min tur nu. Samtidigt surar jag för att det är jag som får se till att lösa barnvakt så att jag kan jobba. På något vis verkar jag vara den självklara föräldern att steppa tillbaka och alltid ta ansvar över barnen. Oj, va djupt det blev.... Äh, det här ska jag lösa, det är ju bara sex veckor!!!!
 
Vackra Helsingfors!!!
 
 
Över till något helt annat. 
Igår var jag på en intressant förläsning av Ann Fernholm som skrivit boken ett sötare blod. Inga nyheter för mig men inte mindre intressant för det. Hon kommer till Laholm i slutet av november och jag ska pusha alla mina nära att gå på den! Man behöver gång på gång komma till insikt med vad vi gör med våra kroppar och hur det påverkar oss. De tokiga kostråd vi lever efter och varför man fortfarande tror att kolesterol är livsfarligt!!!  En del av gårdagens föreläsning handlade dessutom om cancer och det var väldigt intressant det med. Hur vi kan hindra uppkomsten av IGF-1 (kroppens tillväxthormon) och mycket annat, du kan läsa här http://ettsotareblod.se/varfor-ar-periodisk-fasta-bra-for-kroppen/
 
Så nu ska jag avbryta min 16 timmars fasta med en god (OCH självklart kolhydratsnål, kaloririk) frukost, precis som jag brukar! 
 
 





Jenny
10 October, kl. 11:40 | Blogg;

Klart du ska ta det!!!!! Låter ju spännande!!!!!! 6 v är ju inget av ett långt liv ihop och tänk vilken erfarenhet o minnen, och va stolt du kommer va att du gjorde det och klarade det!!! You go!!!! Kramar Jenny (Milions mamma)

Svar: Tack Jenny! Har precis tackat ja, så nu blir det så!!! Spännande!!
Maria

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback