Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Berättelse och bilder från VM

Så var man äntligen hemma.
Vilken resa det har varit.
Allt började lite lätt kaotiskt då vi skulle åkt iväg på lördagsförmiddagen men inte kom iväg förräns vid 17..
Men ner kom vi. Till ett jättelikt congresscenter, typ mässhallar.
Våra fina pollar mådde utmärkt hela resan och har skött sig kanon. Härliga Vazze har verkligen visat en annan sida av sig själv..
På måndagseftermiddagen mådde jag riktigt kass, förstod senare att det berodde på alldelels för lite sömn, värme, lite vatten och konstig mat. Efter ett par timmar sömn mådde jag lite bättre igen.
Dock fick jag höra att Ronja skadat armen, de hade dansat och tränat på en uppvisning på hotellet då något trillade ner från taket, rakt på Ronjas arm.. helt förskräckligt. Hon fick åka ambulans och sy. Mycket hände medan jag sov. Alltså ingen VM start för henne, trist.. Som tur var åkte vi ner med ett stort team så att vi genast kunde ersätta henne. Men det gjorde ju inte saken mindre nervös...


Stallarna var inne i "globen"

PÅ onsdagen började tävlingen med grund, vi slutade på poängen 6.4 och lade oss på en finfin sjundeplats..




Torsdagen ägnades åt lite vila och lite shopping i Brno.. Beställde pizza på en uteservering och blev serverad den största pizzan jag någonsin sätt.. och nää.. jag orkade inte hela, hur jag än försökte.

På fredagen var det dags för küren, Vanzetto gick super och tjejerna gjorde en fin uppvisning, dock inte helt felfri men vad kan man vänta sig när allt inte riktigt var som vanligt.. Vi behöll vår sjundeplats men knappade in på både italienarna och schweitzarna. Vi hade faktisk den 5e bästa küren den dagen!























Alla tävlingsbilder är tagna av Tord Espersson

Lördagen ägnades åt att vara lite kulturell, vi kollade kyrkor och andra intressanta hus i Brno..





På söndagen var det dags för finalen, åh så nervöst!
kanske lite för nervöst då det nu var lite lite skakigare.. men det gick väl och vi slutade sjua på årets världsmästerskap i voltige.
Sen var det dags för hemfärd, tidigt på måndagsmorgonen tassade vi in till stallet till två sovande hästar. Vanzetto låg ner i boxen och jag gick in å kelade med honom. Vilken upplevelse det är, att sitta jämte en liggande häst och bara gosa.. det var nästan veckans bästa..
Nu är vi äntligen hemma och nu ska det planeras bröllop!







Sara bara
08 August, kl. 22:29 | Blogg; http://sarabaaara.blogg.se/

Vanzetto gick ju riktigt bra där nere :) Såg ut så iaf ;)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback