Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Mammahjärta


När ett litet frö flyttar in i en mage under ett hjärta, börjar ett mammahjärta utvecklas. Under nio månader utvecklas både barn och mamma i snabb takt. När sedan den lille föds växer sig mammahjärtat starkare för var dag. Helt plötsligt ser man livet ur en ny synvinkel. Nu känns det som att allting fått en mening. Man känner saker som man aldrig kännt förr, nya känslor blir påtagliga, till dessa finns inga ord. Man får en annan försåelse för andra och gråter med mammor som har det svårt runt om i världen. Man gläds åt saker som tidigare verkat obetydliga. Kärleken blir större för var dag och man undrar hur mycket kärlek man kan känna.

Jag tror att alla mammor vet precis vad jag menar, det är svårt att sätta ord på det. Jag har valt att kalla det mammahjärtat.
En sak är säker, jag har blivit förgylld med ett mammahjärta och jag vårdar det ömt..


Mamma tackar dig för sitt mammahjärta,
älskar dig över allt annat min son





Maria Helgesson
06 June, kl. 22:34 | Blogg;

Precis så känns det. Har aldrig kunnat beskriva det så bra som du. Känslan o kärleken är enorm. Jag var jätterädd när bebis nummer två var påväg. Undrade så hur jag skulle kunna älska någon lika mycket som Meja. Kunde verkligen kärleken bli exakt lika stor?

Ja, mitt "mammahjärta" har delat sig i två precis lika stora delar. En härlig känsla.

Kram Maria Helgesson

Monica
07 July, kl. 08:30 | Blogg;

Hej Maria! Hoppas att ni har det bra i sommarvärmen!! Väldigt fint skrivet och en underbar bild!! Kram

Josse
07 July, kl. 14:21 | Blogg; http://releasefia.blogg.se/

hej gums



hoppas ni mår bra i den underbara sommarvärmen. :) Sjukt fint du har skrivit och vilken underbar bild på dig och benjamin. kram

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback