Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

38 då och nu

Vecka 38 med Benjamin

Vecka 38+0 med anonym lillfis...

Lite annorlunda form på magen denna gång faktiskt. På hela mig faktiskt. Nästan 15 kilo mindre och inte alls så svullen av allt vatten jag samlade på mig förra gången, skönt!

Har varit inne på förlossningen idag på Tillväxtultraljud och CTG. Lillfisen håller måttet och verkar dessutom vara lite mindre än Benjamin.. Dryga 3 kilo nu ungefär.
Dock hade jag lite högt blodtryck (145/95) så det blir besök hos barnmorskan imorgon bitti..

Jag har en sån grym kontakt med denna bebis redan nu, så fort jag klappar på magen eller kliar så får jag respons, klappar jag på ett ställe så trycker bebisen ut rumpan/ryggen precis där. Supermysigt.
Benjamin pratar mycket om bebis, han vet vad en bebis är, hur den låter och vilka grejer som är bebisens. Men om han förstår att vi ska få en bebis, som ska bo här med oss, en helt egen lillbroster, det tror jag inte han förstår. Ska bli intressant och spännande att se hans reaktion.

Nu ska jag sova, vila ska tydligen vara bra för blodtrycket. Nass nass





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback