Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Sjukskrivning vadå???

Vid flera tillfällen har läkaren frågat mig om jag jobbar eftersom jag skulle behöva sjukskrivas efter op. Efter op läste jag att sjukskrivning är individuellt men 2-4 veckor är vanligast.. Vet att jag undrade hur man skulle behöva vara sjukskriven i flera veckor för det här, jag var ju pigg dagen efter och skrev sen högskoleprov två dagar efter. Kände mig pigg som vanligt och hade inte speciellt ont. Men nu. En vecka efter. Aj aj aj! Jag har ont och är helt slut!
Var och tog bort plåstret igår (bara det var ju en härlig smärta) de senaste dagarna har det svullnat och sen gör det ont ut i hela överarmen och idag även bakåt mot skulderbladet. Sa jag att jag är helt slut?
Skulle behöva sjukskrivas från plugg, barn och hem i minst två veckor känns det som.
Som jag klagar... Igår hade jag dock en bra dag utöver sjukhusbesöket. Fick in i stan och bytt mina nya träningsbyxor som jag längtar efter att gå använda! Snabbvisit och kram med bästa svägerskan Anna och god sopplunch med syster. Kvällen bjöd sedan på mat hos mannen med min goda vän och hennes dotter när vi sedan kom hem kom Angelika och Malin på besök och vi smaskade fruktsallad. Somnade gott sen kan jag lova...
Idag är en lugnare dag och tack och lov för det. Jag är TRÖTT och armen smärtar. Jag har pluggat lite hälsopsykologi och tänkte ta tag i matten i eftermiddag. Nu får det dock bli en värktablett!






Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback