Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Tågar och funderar

Alltså, jag gillar det här med att tågpendla. Såå mycket roligare än att åka eller köra bil. På tåget kan jag plugga, facebooka, blogga, smsa och det bästa av allt höra andra människors konversationer och bilda mig en uppfattning om deras liv! Love it!
Fast hade jag skrivit detta igår hade det nog sett annorlunda ut. Golvet var täckt av rödvin och en påtänd snubbe tyckte att man visst fick röka inne på tåget. 
Men idag är det bra. En söt påg på två år som underhåller. Lite bloggande och granskande av privatekonomin. 

Och funderingar på politiken. På hur våra fullkomligt vördelösa politiker planerar för framtiden. Rustar ner. Stänger fritidsgårdar, resursskola, drar ner på högskoleplatser i ett samhälle där de flesta arbetsgivare kräver någon form av utbildning. Smart tänkt.  verkligen. Och så slipper vi i gengäld betala sååå mycket skatt, några hundralappar i våra plånböcker ska på något absurt sätt kompensera för den utbildning vi inte kan få, eller så kanske vi kan använda dessa pengar och starta en egen resursskola för våra barn som kräver extra resurser. Näää, kanske inte bästa idén. Och så ger vi våra oerhört kompetenta och HÅRT arbetande politiker en pension varje månad som få ens kan skrapa ihop under hela sin tid som pensionär. Dessutom kan de gå i pension nästan 20 år innan en hårt arbetande sjuksköterska kan få lite vila. Snedvridet samhälle??? Japp!!! Och jg blir arg och fullkomligt vansinnig när jag tänker på det!







Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback