Majalotta - In this life there are nothing but possibilities

Ångest!

Nu börjas det igen... tjatet om svininfluensan..
Jag hade först planer på att vaccinera mig förra året men av flera anledningar blev det inte av. I efterhand var jag nöjd med det, jag tycker det är lite läskigt att spruta in saker kroppen, något jag visserligen gör varje dag men ändå..
För ett tag sedan rekommenderade barnmorskan mig att ta vaccinet, men jag ignorerade det. Idag står det i tidningen att man absolut bör gå och vaccinera sig om man är gravid. Suck, suck och åter suck. Jag vill helst inte. Men jag vill heller inte bli sjuk, eller rättare sagt utsätta vårt ofödda barn för detta. Det är kanske lika bra att göra det bara..
Men när? Jag lär ju garanterat bli kass som fasen och ligga med feber och skit och det vill jag INTE göra när Andreas jobbar. Då har jag bara nästavecka på mig. För sen jobbar han konstant fram tills bebisen beräknas anlända.. och då är det så dags. Får väl bli nästa vecka då, men jag har inte tid eller ork att bli dålig så, det är så mycket annat jag vill göra och borde göra. Aaarrgghh.. va jobbigt, nu kommer jag ligga uppe halva natten och inte kuna sova för detta.





Anonym
01 January, kl. 17:24 | Blogg;

Tycker mest att du gnäller på din blogg va?

Maria
01 January, kl. 19:53 | Blogg; http://majalotta.blogg.se/

Men så behöver du inte läsa om du mest tycker jag gnäller..

Johanna Strid
01 January, kl. 11:45 | Blogg;

Jag mådde som en prinsessa efter att jag vaccinerade mig förra året så man behöver inte bli dålig. Det kommer gå toppen!! Kram

tessan
01 January, kl. 19:44 | Blogg; http://tessanfischer.wordpress.com

Hej Maria!

Jag kände lika dant förra året när jag var gravid men jag tycker ändå att man ska vaccinera sig, både för dig och för ditt barn. Ända biverkningen jag fick var ont i armen som dom stack i, ingen feber! Och Hugo föddes och var frisk som en nötkärna!

Förresten fin blogg du har!

// tessan

tessan
01 January, kl. 19:45 | Blogg; http://tessanfischer.wordpress.com

Hej Maria!

Jag kände lika dant förra året när jag var gravid men jag tycker ändå att man ska vaccinera sig, både för dig och för ditt barn. Ända biverkningen jag fick var ont i armen som dom stack i, ingen feber! Och Hugo föddes och var frisk som en nötkärna!

Förresten fin blogg du har!

// tessan

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback